20 juli 2015

Som gjord för semester...

Nu har vi jobbat klart för i år på Dansbandsveckan och packat ihop husbilen och åkt upp till Sälen. Vi bor på Stötens camping alldeles intill Görälven. Hjärtat har vadat ut och fiskat men utan napp. Han träffade på flera andra fiskeentusiaster men ingen hade fått fisk pga av det höga vattenståndet, som inte varit så här högt sedan 1994. Vi får kanske leta på någon tjärn imorgon istället, så det blir lite fiskelycka! ;)

Själv gick jag på promenad med hundarna och myste i husbilen med kaffe och Ernst. Jag tycker det här är livet och jag är som gjord för semester och borde inte göra annat. Förut har jag alltid föredragit att jobba mycket, men fick jag välja nu skulle jag bara jobba när jag hade lust. Finns så mycket som jag vill göra och hinna med.

Granfjällsstötens skidanläggning syns här ifrån husbilsfönstret, iaf liftarna. Nu smattrar regnet på husbilstaket, trots en solig fin dag, och jag och Hjärtat ska bädda ner oss och lyssna på det rogivande ljudet tills vi somnar. Kram

Inga kommentarer: