25 maj 2015

Stackars min lilla bil...

Jobbade klart i fredags morse och tog tåget hem till Dalarna. Hoppade av och satte mig i min bil som stått på pendlarparkeringen i Djurås för att äntligen åka hem och sova. Bilen startar inte...den startar ju alltid.

Hoppar ur och ser att den pumpat ur bensin och Hjärtat kommer till platsen och konstaterar att under bilen är två bensinslangar avklippta. Någon jäkel har antagligen försökt slanga min bil på bensin men i tanklocket sitter ju en stoppventil så det går inte. Det gick inte under hellre för det är inte förrän man försöker startar motorn som bensinen börjar pumpa ut.

Imorse kom bärgaren och körde den lilla stackaren till verkstaden. Snart är vi ute på äventyr tillsammans igen! ;) Blir väääldigt less på människor som förstör för andra. Fick spenderar över två timmar i telefonen med försäkringsbolaget, verkstad, polis och bärgare innan jag fick gå och sova. Hadd varit vaken 21h då och var måttligt road. Dessutom får jag punga ut med självrisken pga denna person som inte kunde hålla fingrarna på sina egna grejer istället för mina. En sak till, jag kommer alltid att ha problem när jag ska resa någonstans eftersom att det inte går att ställa bilen på pendlarparkeringen. Vet hut! Som gamlingarna säger och dom har så rätt! Over and out!

Inga kommentarer: