28 april 2015

Igår och idag...

Igår ägnade jag större delen av dagen till att sätta staket. Har bara haft en del av trädgården inhägnad i vintras, som agerat rasthage åt hundarna. Nu satte jag staket runt nästan hela trädgården. Det blir ett trästaket sen, som kommer att matcha huset efter ombyggnationen och ommålning, men tills vidare får ett nätstaket duga. Ture far runt i hela trädgården och busar. Riktiga dvärgpinscher-fnattrace varvat med upptäcktsfärd i vassen. Macro kikar mest runt, kissar revir och myser i solen. Nöjda hundar = nöjd matte!

Idag har jag varit med mormor Ingun i Borlänge. Vi har varit på loppisar och sen på Ikea där mormor bjöd på lunch. Hittade lite smått och gott som jag kanske visar imorgon. Eftermiddagen och kvällen har tillbringats i trädgården vid sjön med Hjärtat och hundarna. Jag har tagit bort buskar som spridit sig för långt och beskurit en av syrenerna. Jag och Hjärtat har många planer för hur vi vill göra med trädgården framöver. Ska bli spännande! Vi får skynda långsamt! Kram

Inga kommentarer: