19 februari 2015

Alla är inte lätta att hålla ordning på...

Idag har jag pysslat på lite här hemma. Hunnit med att städa lite och fixat med inredning. Vi lunch mötte jag upp Carro för lunch på thaien. Vi käkade och snackade en lång stund innan vi tog följe till Ikea. Väl där gick vi först tillsammans men efter en stund var vi så inne i shopping och planering på varsitt håll så vi kom ifrån varandra. Inget konstigt men Carro hade inte sin mobil med sig, och då vet ni ju att man blir helt handikappad, för bestämma något som tex en samlingsplats är inget man längre gör. Jag hittade inte på henne någonstans och till slut ropade en kompis som jobbar på Ikea ut i högtalarna att Carro skulle infinna sig vid kassorna. Efter ytterligare väntan och ingen Carro betalade jag och åkte hem. Såg att hennes bil var borta och förstod att hon letat efter mig och tröttnat. Haha inte lätt. Fick iaf med mig bra grejer till hemmet. Nya handdukar, ett innertäcke, en pläd, korg till duschen att ha flaskor i mm. Efter ytterligare en sväng förbi Coop och mathandling var det äntligen dags för gymmet och styrketräning.

Ikväll har Hjärtat lagat plankstek. Det var så otroligt gott!

Ture sitter så sött ibland! ♥♡★
Imorgon måste jag åka till Stockholm och jobba sex nätter. Det ser jag inte fram emot. Eller jag trivs ju med jobbet och kollegorna men vill vara hemma med Hjärtat och hundarna. Nu blire dusch och packning. Kram

1 kommentar:

Hovgårdsgudinnan sa...

Ha, ha, får mig att tänka på en av de första gångerna jag var här och hälsade på M och lyckades gå vilse i stan:) Nu är det ju helt oförståeligt;) Inga mobiler och trodde mitt dumma nöt att det var enkelt att hitta en buss ut till Hovis... Kram på dig och hoppas det går bra att jobba.