03 februari 2015

40 år

Vad jag inte visste då på lördagen, men som Hjärtat visste, var att bästis Lena var på väg till mig som överraskning. Vi har ju ändå ca 35 mil mellan oss och hon har både hästar, hundar, katter och höns att ta hand om så det krävs planering och djurvakt för att kunna ta sig iväg. Efter en stund ringde hon och jag hörde att något var fel så jag frågade vad det var. Hon berättade att hon bakat rosa macarons med moccasmörkräm köpt rosa rosor och hade fixat djurvakt och var på väg till mig men att det var blixthalka, snöigt och flera avåkningar längs vägen. Sju mil hade tagit två timmar! Vädret och väglaget gjorde det omöjligt att resa vidare. Usch jäkla vinter och halka! Sist vi sågs fick Lena lunginflammation och gången innan det var Hjärtat på akuten och Lena kom och slet med våran flytt. Min förra födelsedag fick Lena hjärnskakning och kunde inte komma. Vem vill inte att vi ska umgås kan man undra?! Vi vill iaf umgås och detta ska inte stoppa oss. Tack för omtanken kära bästis! Vi ses snart! Love U ♥

Inga kommentarer: