29 januari 2015

Onsdag och torsdag...

Ja men det va väl en bra rubrik?! Igår tillbringade jag några timmar med mormor i Leksand. Jag hjälpte henne med handling och skjuts då hon är lite dålig att gå. Vi hade väldigt trevligt och hon bjöd mig på lunch på Siljans café. Det ingick tårta och kaffe på maten och jag vet varifrån jag fått min fascination av grädde. Både jag och mormor älskar grädde och att tårtan var överöst med vit choklad, gjorde inte saken sämre. Hittade dessa mysiga bäddar till grabbarna, som uppskattades! Vi besökte även Lantliv och det är svårt att gå ut tomhänt därifrån. Det blev en löpare till köksbordet och två grå träbrickor. Köpte även två ljusstakar på en annan butik. På kvällen var vi till gymmet och tränade. Så skönt!

Idag har jag varit till Borlänge och uträttat lite ärenden och shoppat såklart! Hehe! ;) Var in på husbilsfirman och hörde om våran husbil var klar. Den har fått solceller och aircondition och jajjamän idag blev den klar, så imorgon får den komma hem! Längtar tills vi kan åka iväg på nästa äventyr! Kunde inte motstå denna vackra burk idag så den fick följa med hem. Nu ska jag måla lite tror jag. Hörs då! Kram

Inga kommentarer: