01 oktober 2014

Ta ballongen och flyg iväg...

Ingen vanlig syn med luftballong vid vårt hus men igår såg vi denna landa nära oss. Mäktigt för dom är riktigt stora. Vore skönt att bara hoppa i och flyga iväg! Känner mig stressad av flera anledningar. Dels för att hela huset är upp och ner vänt pga av utrensningen av alla skåp och lådor, och för att jag mitt upp i allt nu är på väg till Stockholm för jobb, samtidigt som vi är spekulanter på ett nytt hus. Allt ska ske samtidigt och är svårt att få ihop allt. Idag kommer en värderingsman till vårat hus, och det hade ju varit toppen om huset var i fin ordning, men det är bara att släppa det. Hinner ju inte. Dessutom är det väldigt mycket tankar som rör sig i mitt huvud. Är det påtänkta huset det vi vill ha? Kommer vi att trivas? Hur ska jag få tid att isf sälja av det mesta från vårat nuvarande hem? Kommer det att funka att bo mycket mindre? Kommer vi att ångra oss? Tusen tankar och frågor i mitt trånga lilla huvud. Det finns ju både för och nackdelar med båda boendena. Har så mycket att stå i och här sitter jag på tåget på väg att jobba och måste pausa allt. Vill inte låta negativ för det är ju samtidigt väldigt spännande och skönt att börja om på ny kula, men är lite orolig för att vi på nåt sätt ångrar oss. Jaja nog om det. Får försöka släppa lite på kontrollbehovet. Kram på er från elitfunderaren

Inga kommentarer: