19 september 2014

Husletartagen...

Vy över stockholmsnatten och vattnet. Gick av mitt jobbpass i onsdags morse vid sex på morgonen och tog tåget hem till mina älsklingar. Så skönt att vara hemma! Tyvärr blir det en kort vända hemma för jag åker ner nu på fredag igen. Börjar jobba på måndag men ska på systerweekend i Stockholm över helgen och det ska bli jättekul!

Såg detta vrålåk en natt när jag jobbade. Kan inte bestämma om den är häftig eller hemsk. Har idag varit på två husvisningar. Båda med älvtomt. Det första huset ligger nära stan men tyvärr var det otroligt mycket att göra på huset och det var väldigt brant ner till älven. Det var även fukt i källaren och hög radonhalt, så det får vi nog slå ifrån oss. Det andra huset ligger långt från stan men med en otrolig trädgård ner till älven. Huset måste fixas rätt mycket. Det behövs bytas både kök o badrum och målas om samt läggas nytt tak. Blev lycklig av den där fina tomten ner mot älven. Blir dock för dyrt att fixa allt. Så nu står vi på noll igen i husletandet, men ska titta på två hus om ett par veckor igen. Känns bara som jag måste acceptera att göra avkall på rätt mycket för att få mitt efterlängtade vatten utanför husknuten. Och det är jag bara det känns rätt.

Nu måste jag försöka sova nån timme innan jag ska möta upp systrarna i Gävle och vidare mot Stockholm! Kram

Inga kommentarer: