19 februari 2014

Mitt Stockholm...

Började min Stockholmdvistelse med systermys. Vi käkade mat och delade på en efterrätt.

Käkat lunch på Taco Bar en dag! (Varför la jag upp den här bilden?) Haha!

Jobbade som ordningsvakt i tunnelbanan lördag och söndag natt. På måndagen var jag på läkarundersökning. Dom tog blodprov, kissprov, kollade syn och hörsel. Allt såg bra ut! Efter det var det träff med läkaren. Han lyssnade på hjärtat och bad mig göra lite övningar. Hans utlåtande blev "Du e ju helt frisk!" Bra det men han bad mig kolla upp min hypotyreos lite extra eftersom jag inte går ner i vikt. Får se om det finns nån bra hjälp att få i Dalarna?! På tisdagen var jag på spårutbildning i tunnelbanan. Utbildningen berättigar oss att gå på spåret och vi fick lära oss dom stora farorna med detta, och att alla felsteg och felbedömningar leder till döden! ;) Före provet skulle skrivas var vi i tunnlarna bland tågen och övade. Ibland var säkerhetsmarginalen mellan oss och tåget inte mycket mer än 30cm när det dundrade förbi.

Igår efter spårutbildningen så bjöd mamma på mat på en kinarestaurang vid Mariatorget. Dom har så goda vitlöksräkor! Idag har jag varit på kommunikationsutbildning. Otroligt intressant detta ämne. Ska jag sadla om så är beteendevetenskap, personlighetstyper och kommunikation mellan människor det jag vill satsa på! Ett ämne man aldrig blir fullärd i! Nu sitter jag på tåget hem till Hjärtat och hundarna! ♥ Åh vet ni, ikväll kommer min bästis till mig, och stannar till på söndag! Lycka! ♥

Inga kommentarer: