15 januari 2014

Ture 6 månader...

Nu har lilla Ture blivit 6 månader. Den 10:de januari närmare bestämt. En energisk ung man om matte får tycka. Väldigt rolig och uppfinningsrik och har alltid ett nytt hyss på gång. Han borde nästan behöva en snickerboa... Han har nog faktiskt bytt alla tänder nu. En morgon när jag vaknade var det något vasst på mitt lår och där låg en fin liten vit tuggtand. En kväll höll Ture på med tungan och verkade irriterad och Macro var där och nosade och slickade honom i mungipan. Jag visste att han bytt övre huggtanden på höger sida men inte den på vänster sida och upptäckte att det var den tanden som satt lös. Jag vickade på den och plopp så lossnade den i min hand. Den nya tanden växer så det knakar, ja alla nya tänder växer såklart! Förut på våra promenader så fattade inte Ture att man gör ifrån sig i koppel, utan bara när man får springa lös i skogen eller hemma på gården. Men för några veckor sedan sa det klick och allt föll på plats. Könsmognad tror jag minsann! Det kissas väldigt mycket på varje stolpe av båda hundarna. Macro vill gärna ligga före och Ture går gärna bredvid matte. Han är så duktig! När det kommer till att vara rumsren så händer det fortfarande olyckor inne men mest för att vi är lite ouppmärksamma ibland för Ture hoppar alltid på ytterdörren när han vill ut. Däremot så sket han i min sko igår. Morr! Annars är han så gott som helt rumsren. Macro och Ture kan verkligen leka hela dagarna med varandra förutom uppehåll för att sova, tugga ben och äta då förstås.

Älskar mina pojkar! ♥
Published with Blogger-droid v2.0.10

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fina dom är "våra" pojkar <3 Jag längtar tills Valter får springa omkring och busa, nu har han inte fått busa sedan oktober, bara korta promenader i koppel, stilla inomhus och simning =( Min stackars bebis!

Längtar efter er, Kram bästis