17 december 2013

Fin helg...

Jobbat hela veckan på Fyra Tassar. Det är så otroligt skoj! Onsdag, fredag och lördag har jag jobbat som vakt både i Falun och Borlänge.

I lördags var jag till mormor och morfar i Dala - Floda och käkade. Mamma och Roger var där och vi myste åt och pratade. Älskar min släkt!

Idag söndag var hela familjen till min älskade pappa och firade att han precis fyllt 60år! Jag och Hjärtat caterade med oss mat dagen till ära. Hjortfile, potatis och rotfruktsgratäng med tryffelsås sallad och rårörda lingon. Till förrätt kallskuret, salami parma aioli och bröd. Till efterrätt handrullade praliner och swartzwaldtårta. Lite senare dukade vi fram massor av fika som syster Josefine bakat och sen kom det gäster som ville fira pappa. I present fick pappa en ordentlig och bra lövblås till sin stora gård. En riktig fin helg med andra ord! Nu har jag och Hjärtat tagit ett varsitt glas vin och ätit ostkrokar. Dags att sova så nästa vecka börjar snart. Puss på er sötisar! ♡
Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer: