21 augusti 2013

Känns konstigt...

Ja fy så många minnen du väcker till liv lilla fina hund. Hela huset är ju fyllt av dig på så många sätt. Ditt favorithörn i soffan, din lurviga pläd som du alltid suttar på eller bäddar in dig i. Din bädd som stor tom. Macro provlåg i den idag men såg lite obekväm ut och hoppade upp i sin bädd istället. När vi satt på takterrassen i kvällssolen igår kunde jag nästan se dig i utesoffan där du brukar gosa ner dig.

Macro letar efter dig och funderar var du är när han ska ut för att kissa. Du går ju alltid först. Jag eller husse får följa med så han vågar sig ut.

Han doftar på allt som är ditt och verkar fundera när du ska komma hem.

Promenaden idag var ledsam. Så ensamt utan dig. Vi saknar dig. Idag har jag inte gråtit lika mycket men det betyder inte att det är lättare. Har däremot städat både ute och inne och tvättat och fejat. Är nog ett sätt att skingra tankarna även om jag samtidigt älskar att tänka på dig. Ditt ljus är tänt och jag säger godnatt när jag och Macro går ner till husse och sover. Husse saknar era kvällsritualer, när du varje kväll skulle stå på hans bröstkorg och bli masserad, innan du kom över kudden och puffade på mitt täcke för att krypa ner och sova. Gotnatt älskade hund! ♥
Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer: