26 december 2011

Julen är över...

Annandagen är här och imorgon är det jobb igen. Julaftonen firades både hos svärföräldrarna och hos pappa med systrar. Igår jobbade vi vakt och idag har vi firat med mormor och morfar. Ikväll har Hjärtat grabbkväll och jag ville hitta på något med en kompis, som bio tex, men som vanligt när jag är ledig och vill göra något, så är det ingen som kan. Jag funderar jättemycket över om det är en slump att det alltid blir så här, eller om det är jag själv som rår för att det blir så här?! Jag jobbar ju mycket och har alltid gjort och det här är kanske baksidan?! Känner mig ofta ensam trots att jag har väldigt många kompisar. Vänner är det värre med. Jag har min fina Lena, men hon bor så långt bort så vi kan bara ses ibland. Beror det på mig och min inställning eller beror det på för mycket jobb eller...? Har värdens bästa man som alltid ställer upp för mig. Vi gör allt tillsammans så jag är lyckligt lottad. Tycker bara det är viktigt med vänner och gemenskap också. Kram
Published with Blogger-droid v1.7.4

2 kommentarer:

Lena sa...

Ja, ibland känns det så tydligt att det är så väldigt långt emellan oss, speciellt eftersom vår vänskap är sådan att vi skulle kunna umgås dygnet om hur länge som helst... Jag känner mig ofta som dig, ensam fast jag vet att det finns många vänner omkring och riktiga vänner som jag värdesätter högt, sånna som man vet alltid finns kvar och där man kan ta upp tråden precis där man lämnade den även fast det var två månader sedan man hördes. Jag får ofta höra att jag sällan hör av mig, och det stämmer men jag vet inte hur man ska kunna hinna allt? Vi båda jobbar otroligt mycket, kanske mer än många kan förstå, skola, olika projekt (som MK), vi har hundarna, jag har mina hästar, varsitt hem att rodda runt, ni har pojkarna och vi båda värdesätter ju den lediga tid vi har tillsammans med L & A, dom fina vi valt att leva med. Vi har varandra och det är det viktigaste. Älskar dig min fina vän!

Ida sa...

Du har tre ganska fantastiska systrar också! Och om inte DU bodde så långt bort, kunde vi ha tjejkväll när Anders har grabbkväll! Och alla andra dagar i veckan!

Kramis