06 november 2011

Kanske det här är melodin...

Ni som följt min blogg länge vet ju att jag prövat det mesta för att gå ner i vikt. Gått ner har jag ju i omgångar gjort men jag hittar inget sätt att hålla vikten, utan går upp igen. Nu har mamma kört LCHF en tid och går stadigt ner i vikt och får dessutom äta massor. Jag är villig att prova, men sen är ju detta sätt att äta ett livslångt beslut såklart. Lite kolhydrater och mycket fett, det är det som är melodin. Låter logiskt för fett bränner fett. Jag läser på massor om LCHF och kan rekommendera kostrådgivaren Anna Halle'ns bok. Ni som har kämpat med vikten kommer nicka igenkännande när ni läser om hennes kamp mot kilona. Vi har för övrigt haft en mysig dag här hemma. Lagat och ätit god LCHF middag. Köttfärsbiffar, kantarellsås med mycket grädde, sallad och stekt blomkål och broccoli och en gratäng på fänkål och mycket ost. Slurp! Kram på er
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

Ida sa...

LCHF är nog inte så dumt av vad jag har läst. Tycker dock namnet är så missvisande... Är ju fortfarande protein man ska äta mest av! Hoppas det funkar bra för dig iaf, o att vi ses till helgen :)