18 oktober 2011

Omotiverad...


Just i detta nuet är jag rätt trött på att vara mig. Jag har blivit sjuk igen, och jag vet inte om jag inte hann bli riktigt frisk från förra förkylningen eller om jag fått en ny. Tack så mycket iaf. Det är inte nog med det för jag är dessutom trött på att bara gå upp i vikt och det känns som om jag aldrig kommer att bli så smal igen så jag trivs med mig själv. Var till läkaren igen och tog blodprov för att kolla att värdena låg där dom skulle med min hypotyreos och Levaxin dosen. Jag hoppades nästan att värderna inte skulle vara bra och att jag skulle behöva mer Levaxin, eftersom det är Levaxinet som ska hjälpa till med min förbränning och ämnesomsättning och det inte känns som den hjälper ett dugg. Proverna visade att mina värden låg där dom skulle och att dosen var rätt inställd. Bra iof men jag är fortfarande trött på att bara bli tjockare. Gah!

Just nu orkar jag inte ta tag i det heller. Jag vill inte gå och simma, jag orkar inte fundera ut hur jag ska äta, eller orkar, jag vet inte vad jag ska äta för att det ska funka för mig, och någon mer träning än långpromenader blir det inte. Tröttnar när inget händer fast jag styrketränar hårt i en månads tid. Fattar såklart att projektet är livslångt, men jag behöver ett pyttelitet resultat på vägen för att bli fortsatt peppad. Så less! Kan omöjligt förlika mig med tanken att vara en tjockis, så något måste göras, men när och framförallt hur?

3 kommentarer:

Hannis sa...

*Kraaaaam*

Mandiiiiie P sa...

Awh söta du! Förstår att det är jobbigt men du ska veta en sak, även om du hade varit stor som en sumobrottare och vägt 260 kilo, vindögd, sliten pottfrisyr, pissblöt efter en tur i Kållorado och med storlek 58 på fötterna så skulle din insida fortfarande göra att jag, och säkert mååånga mer, tycka att du är en av de finaste som vandrat på denna jord! ♥

Ida sa...

*pepp-kramar i massor!*
Vad gör du i helgen? Jag ska till Falun fre-lör, vore skoj om vi kunde komma o hälsa på på lördag o få träffa lillen om det passar!