22 juni 2011

vissa dagar...

Vissa stunder, vissa ögonblick, vissa dagar saknar jag min häst TC och hästlivet i allmänhet. Idag är en sådan dag. Det sticker till lite i Hjärtat när jag inser att jag kanske inte kommer ha häst igen. Något jag har hållt på med hela livet. Ett underbart sätt att leva, å ena sidan och ett ganska slitigt och dyrt sätt att leva, å andra sidan. Som med allt, det finns för och nackdelar med allt. Men att ha häst är ett levnadssätt, en livsstil, och har man levt det hela sitt liv, är det inte så konstigt att det känns lite tomt ibland, när det tar slut.

Min fina häst TC har det finfint hos sina hussar och blir riden och tävlad. Jag äger honom fortfarande och framtiden får utvisa hur det blir med allt.


1 kommentar:

Hovgårdsgudinnan sa...

Men var finner man tiden? Det är inte alla dagar du är lika ledig som idag... Men jag förstår precis (trots brist på hästintresse)... Kraaaaam!