23 maj 2011

Londontime first night...

När vi kom fram till London på fredag em/kväll och hade installerat oss på vårat hotell, som för övrigt låg vägg i vägg med hotellet som jag och Hjärtat bodde på för ca ett år sen, så bytte vi om för middag och blev hämtade med taxi. Vi blev körda till en japanskinspirerad restaurang som heter Zuma och är otroligt populär. Det är svårt att få bord och man måste vara ute minst en månad i förväg. I köket, som var öppet för allmän beskådan, jobbade ca 25 kockar samtidigt och bredvid vårat bord stod tre kockar vid en öppen kolgrill och grillade kött och fisk.
Här ser ni Steffi, Lennart och några av dom flitiga kockarna.

Här är kolgrillen och en bänk framför där man också kunde sitta och äta.

Vi åt ca 25 smårätter som serverades så att man fick plocka åt sig av vad man ville.

Allt var supergott och spännande upplagt och komponerat. Vilka otroliga smaker och vilket gott vin! En parantes är att varje vattenflaska vi klunkade i oss runt bordet, var importerat från Norge och låg på hundra kronor styck! Vi var elva personer och notan gick på närmare 50 000kr!!! Galet!

Jag och Lotta på restaurangen. Mörka bilder för jag ville inte använda blixt och förstöra den härliga atmosfären.

Efterrätten med stort E.

Restaurangen låg bredvid Harrods som är så fint upplyst på kvällen.

Jag och Lotta utanför Harrods.

Kunde inte låta bli att fota några av skyltningarna på Harrods.



Bloggar om dag två imorgon.

Har jobbat som vanligt idag och fått thaimassage av två thailändskor samtidigt. Det var så skönt och välbehövligt för jag har haft ont i axlar, nacke och huvudet till och från ett tag nu. Dom masserade hela kroppen, huvudet, händer, och fötter, så efteråt var jag som ny!

Nu på kvällen har jag och Hjärtat klippt ner buskar och sågat ner träd som var fula och döda och fyllt den  jättestora containern med ris och trädstammar.

Just nu kollar jag på Plastikdoktor 90210 där dom fettsuger en person. Jiiises vad det ser brutalt ut! Haha! Kram på er sötisar!

Inga kommentarer: