19 april 2011

Prylberoende. . .


Prylberoende. . . Javisst! På morgonen slår jag på datorn, mobilen och TV'n i ett svep. Knäppt egentligen vilka behov man har skapat sig. Jag och dogsen kollar på morgontv, dom har ätit sin frukost och jag har druckit min shake. Snart ska vi åka till skogen och ta en promenad i solen, men väntar lite så det hinner bli lite varmare först. Men vad fan, nu säger dom att en stackars liten kille som sålde majblommor blev rånad igår. Dom tog 100kr som han tjänat samt resten av hans majblommor. Vart fan är världen på väg?! Blir så jäkla ledsen när jag hör hur elaka människor är mot varandra hela tiden. Nä fram för mer empati och medmänsklighet! Kram

2 kommentarer:

Hanna sa...

Sv: Ja, hur kan man inte? Jag blir så matt när jag märker på många i min omgivning hur hysteriskt det är. Visserligen har det varit så här i många år och jag själv är ju också hjärntvättad för även om jag inte tycker Marilyn (som ett exempel) är tjock så skulle jag själv inte vilja se ut så.

Sjuk värld.

Hanna sa...

Här var dit gamla inlägg.
http://nutti-nutti.blogspot.com/2009/04/dag-4.html

Lustigt att jag också kommenterat. :)