23 april 2011

Påskafton minsann...


Lena och jag ute och rider på våra fina hästar.

Just idag saknar jag hästlivet. TC har ju varit borta på prov i två månader nu och det har känts skönt att inte behöva åka till stallet och ha det att tänka på, men ibland hugger det till i magen när jag tänker på att jag kanske inte ska ha häst något mer. Bläddrade igenom mobilbilder och såg bilden på oss ridandes i grönskan, då högg det till igen. Kanske inte så konstigt eftersom jag har haft häst i nästan hela mitt liv?! Det är ju verkligen en livsstil och man har alltid hästarna att tänka på varje dag. Det ska utfodras, skötas om, ridas, mockas, se till att dom blir skodda, anmälas till tävlingar i tid och planeras. Roligt för det mesta men väldigt tidskrävande och dyrt. Det senaste året, eller kanske längre tillbaka, så har alla sysslor mest känts betungande, och glädjen att åka till stallet har inte varit lika stor. Det är fortfarande kul att tävla och åka på träning, men allt det andra är inte lika kul längre. Sen är det en dyr sport också som kostar mig i snitt 5000kr i månaden, och då vill det ju till att man brinner för det, tycker jag.

Ja det är ett stort beslut att fatta, men även om jag lägger hästintresset på hyllan betyder ju faktiskt inte det att jag aldrig kan börja igen. Det är ju liksom det finurliga med hästsporten att man kan utöva den gammal som ung, nybörjare som proffs.

Ja ja hur som helst är det påskafton idag och solen skiner, och ikväll ska vi jobba. Nu däremot ska jag och Tippan ut i solen igen, för där älskar vi att vara. Jag glömde ju säga att vi hade skitkul igår jag och Hjärtat när vi var ut, men det blev taxi både dit och hem, fast Hjärtat bytt slangar på cyklarna och smörjt upp dem för säsongen. Lite lata, haha!

Glad Påskkram!

Inga kommentarer: