13 februari 2011

New York...

Vi har börjat titta på en resa till New York. Vi vill åka i Augusti och vi har lovat pojkarna att följa med om dom sköter skolan. Om jag hade fått den moroten när jag var i den åldern hade jag lätt hakat på utmaningen. För vem vill inte åka till New York?!


Svårt att veta vilket pris som är rimligt att betala för flygbiljetter och hotellrum bara, så vi kollar runt och jämför. Vi vill hamna centralt så det är lätt att ta sig till alla ställen man vill besöka.

Centralpark i Hjärtat av New York.

Centralpark från ovan, häftig bild!

Frihetsgudinnan, så typisk vy för NY.

Framför allt ser jag fram emot shoppingen! Måste nog köpa en extra väska att fylla under vistelsen, hehe!

Exterior
The Waldorf Astoria hotel var med på ett förslag om flyg och hotell och det ser fint ut. Tror mamma har bott där förut, får fråga henne när hon hör av sig från Thailand.

Åh jag längtar tills vi kan komma iväg! Spännande! Har ni varit i New York och har tips om boende och sevärdheter? Kram på er

3 kommentarer:

Hovgårdsgudinnan sa...

Har tyvärr inte varit där, men ni får gärna tipsa oss när ni kommer hem :) Skulle så gärna vilja åka dit. Waldorf Asoria ska väl vara ett av de bästa hotellen har jag hört. Vilka anor. Kan höra vingslagen... Kramis.

ErikaSH sa...

Guu va najs! Jag har bara sett staden från ovan när vi mellanlandade där.. Ses i mön! Kramiz

Ida sa...

Gud, så roligt! Jag vill också! Har en jobbarkompis som tycker att jag ska åka över till honom o hälsa på... :)
Finns mycket guider och många blogare som åker till NY, så du hittar nog mycket läsning om du vill!