12 januari 2011

vardag som vanligt...



Tippan myser i syster Idas knä hemma hos pappa.
Idag har jag inte varit låg och haft ont i huvudet. Nä tvärtom faktiskt, lite full i fan och med massor av energi, som mina kollegor fått ut för, en på ett hjärtligt sätt.

Jag och Tippis var på prommis på förmiddagen och vi båda gillar när det är så här mildt ute. Hon nosar på alla hundspår och jag tittar nyfiket på folks tomter och i deras fönster. Inte så jag fönstergluttar men kikar på gardiner, prydnader, blommor och olika inredningsstilar. När jag går förbi ett hus som jag tycker är fint, spanar jag lite extra för att göra mig en uppfattning om vilka detaljer som faktiskt skapar det fina. Ofta är det belysning av husets fasad, det gör sån enorm skillnad om man punktbelyser delar av huset.

Efter jobbet var jag till Aqua Nova och simmade. Träffade på Magda min gamla hästskötare och vän sen många år tillbaka. Vi simmade tillsammans och efteråt lekte vi lite i vattenlandet (man blir aldrig för gammal) innan vi bubblade och bastade i relaxen. Så skönt!

Vi bestämnde att gå på spinning imorgon kväll, men när jag lämnade badhuset såg jag att dom fortfarande, veckan ut, har julschema så det är ingen spinning förän nästa vecka. På det då istället!

Jag och Tippis myser i soffan med dom andra, efter att vi gått kvällspromenad. Jag hoppas det fortsätter att vara mildt ute så frusna små dvärgpinschrar kan njuta av långa promenader framöver.

Kram på er!

4 kommentarer:

- sa...

Ja, visst kan det vara så. Men hon pratade in på telefonsvararen och lät antingen aspackad eller drogad. :S Hjälp!

Svarade senare på dagen när hon ringde och förklarade att jag har för vana att inte svara på dolt nummer.

Det är en väldigt märklig människa som försöker få kontakt med mig, därför svarar jag inte på dolt. Man får faktiskt stå för det man har att säga och visa sitt nummer tycker jag.

- sa...

Sen är det väldigt fräckt att ringa upp flera gånger under 5 min om jag tryckt bort. Jag trycker väl bort av en anledning, kan ju faktiskt vara upptagen.

Nej, är det så viktigt skicka ett sms eller mail då. :P

Nutti sa...

Aha, det var andra bullar det! =)

Ida sa...

Så mysigt vi ser ut att ha det! :) Skönt med sim, bubbel o bastu! Själv har jag varit i ett något kallare kungsberget. Men var skönt det med. Kroppen är lite trött nu... :)

Vad jag skrattade (för mig själv här på jobbet) när jag läste om ditt fönstertittande... Fick sköna bilder i huvudet :D

Kram!