16 januari 2011

sköna söndag...

Fler söndagar borde vara som denna sköna söndag! Jag och Hjärtat var iväg till badhuset och simmade, och efteråt bubblade vi ute på taket. Det är så skönt med kontrasterna mellan det varma vattnet och den kalla luften! Vi avslutade med att basta och efteråt känner man sig så nöjd.

Vi har avverkat två filmer med avbrott för middag som Hjärtat lagade. Grillad kyckligfilé och sallad.

Imorgon har det gått en vecka sen jag började min viktnedgång, så då är det vägning igen. Jag tycker att det gått väldigt bra med tanke på att jag inte ätit socker, eller druckit någon form av dricka. Annars brukar jag dricka både Pepsi Max och Cola light, och det var väl därför jag hade ont i skallen den första dagen utan. Blir som en avgiftning.

Har inte varit sugen på godis heller och det känns bra. Viktnedgången kommer nog att gå sakta eftersom jag vägrar banta eller gå på svältdiet, för det är för kortsiktigt. Jag motionerar och äter med måtta. Jag väljer också bort kolhydrater i för stor utsträckning och äter frukt och grönt samt kött och fisk. Tror man ska hålla sig från socker och för mycket snabba kolhydrater och helst halvfabrikat om man kan.

På det viset kan man tex gå ut och äta med vänner och välja bort det som man inte ska äta. Tex en god köttbit med en matig sallad till och vill man så tar man sås till det, men undviker potatisen och pastan. Som sist vi var ut och åt så beställde jag fläskfilé med rödvinssås och smörfrästa grönsaker, och det var gudomligt gott! Hoppade över efterrätten och sen tar man bubbelvatten istället för cola.

Ja hur som helst så får det gå sakta med viktnedgången, bara jag går ner. Hellre sakta men säkert, än snabbt ner och snabbt upp igen. Dom säger att 1kg i veckan är det optimala. Så håll tummarna till imorgon när det är dags för vågen. Tyvärr är det "den" veckan så jag kanske tom har gått upp... Ja ja sluta noja nu! =)

Kram på er sötisar!

3 kommentarer:

- sa...

Ja, det är klart. :) Familj och vänner är ju inte så konstigt, men om det går runt någon på stan som vet en massa om en utan att man pratat med dem någon gång, det känns lite märkligt tycker jag. :)

Ida sa...

Låter väldigt sunt! Jag håller en tumme för dig imorgon :)

Kramar!

Nettis sa...

Helt rätt inställning! Jag går ju också upp och ner i vikt några ggr per år och då är ju kroppen inställd på sparläge. Ska försöka anamma ditt tänk och sluta sikta på att gå ner fort... Tyvärr är man lite för otålig...

Lycka till! Kram kram!