27 januari 2011

Man blir glad ju...


Här om dagen när jag bytte om på badhuset, så sa en kvinna plötsligt,

 -Men åh vilken fin baddräkt du har! Riktigt söt!

Visst va det gulligt sagt?! Ofta man tycker sådana saker, men sällan man säger det.

********

En annan dag fick jag telefon på jobbet. I andra änden sa en kvinna,

-Jag handlade av dig nyss och du hade så himla fina naglar, alldeles lagom långa och fräscha! Var har du gjort dom, jag vill vara lika fin när jag ska utomlands.

Jag blev jätteglad! Vi berömmer varandra lite för lite. Mer sådant!

Kram på er mina fina läsare!

2 kommentarer:

- sa...

Jättetrevligt när folk faktiskt säger det! Man kanske ska försöka komma ihåg det själv också. :)

Härom dagen fick jag en kommentar om att jag såg ut som Maria Montazami. Hahahaha! Vet inte ens om det var en komplimang? :P

Ida sa...

Fram för fler spontana komplimanger i vardagen! Så roligt att få dem ju :) Och att ge om folk blir glada!