22 november 2010

Hann inte...


Hann inte blogga från jobbet idag. Vi hade fullt upp att försöka hinna med något med ombygget jag och Lotta. Lennart och Erika fick hålla koll på kassan och hjälpa kunderna. Vi hann med rätt mycket, men när vi skulle börja bygga inredning på kattavdelningen, så märkte vi att det fattades mellanväggar, och kunde inte fortsätta som planerat.

Precis när vi lastade av hästmat innanför ena entrén, så hörde jag ett ljud utanför och såg då att en gammal dam som ramlade handlöst och slog i sitt huvud. Jag och Lotta skyndade ut för att se hur det hade gått för henne. Hon hade fått ett jack i huvudet och behövde ambulans. En man ringde, medans jag hämtade filt och Lotta hämtade papper. Jag satt och pratade med damen tills ambulansen kom och det gick nog bra för henne.

Stannade på Dollar Store på vägen hem. Ville bara kolla lite, men gudars va mycket rämmil (skräp) dom har där! Vem köper allt? Någon måste ju göra det! Jag hittade iaf en ostkupa, braständare, en bra förvaringslåda med gummilock till tex prickig korv, och en duschpåse, perfekt att ha med till badhuset. Ok då jag erkänner, jag köpte Mums-Mums också...

Vi hörs lite senare alla sötisar!

1 kommentar:

Ida sa...

Otäckt med tanten, man vet ju själv hur läskigt det är att falla, och då är man ung o hyfsat smidig...
Dollar store är en rätt rolig affär, kan verkligen hitta allt där, och en hel del skräp då också naturligtvis :P