14 oktober 2010

Min tränare...

Strömsholmslärare avled efter träning




39-årige Fredrik Wahlert, tidigare Karlsson, arbetade som ridlärare på Ridskolan Strömsholm sedan januari i år. Under en träning för Maria Gretzer på onsdagen insjuknade Fredrik och avled senare på sjukhus.



- Fredrik fick svårt att andas och blev medvetslös på hästryggen. Han fick snabbt hjärt- och lungräddning i ridhuset, och ambulansen var på plats inom fem minuter. Alla som var med i ridhuset gjorde en fantastisk insats, men tyvärr gick hans liv inte att rädda, berättar Becky Evensen, utbildningschef på Strömsholm.



Fredrik avled på Köpings lasarett under onsdagen. Händelsen inträffade under ett träningspass för hopplärarna på Strömsholm, som rider för Maria Gretzer.

Detta skrev tidningen Ridsport igår.

Det känns så konstigt när någon rycks bort så där plötsligt. Fyra år äldre än jag blev han, med ett barn och fru. Hur ska dom någonsin kunna bli lyckliga igen?

Vi skulle träna för Fredrik nu på lördag, vecka 44, 46 och 48 det var bestämt. Nu är det bara tomt.

Absolut den bästa jag har tränat för. Det sa jag senast i måndags när jag tipsade om honom för en kund på jobbet som sökte tränare.

Det är så tragiskt. Vet inte vad jag mer ska skriva. Kram

Inga kommentarer: