17 oktober 2010

snart måndag...


Det är snart slut på helgen, närmare bestämt om sex minuter i skrivande stund, och jag kommer på massor jag ska göra och hinna med. NU!!! Så typiskt mig och vara kreativ på natten liksom. Hjärtat gick och lade sig för en stund sen, och precis då kom jag på att mina slingor skulle ur håret och han skulle hjälpa mig tyckte jag. Jo han försökte, snäll som han är, men inte ens jag visste hur det hela skulle gå till. Dom är gjorda hos söta Rebecca på hennes salong, och ska väl såklart även tas ur hos henne, men jag är som jag är, det ska ske nu!!!

Tur man kan googla allt och kan ta reda på hur det ska gå till. Hur gjorde vi förut egentligen? Minns inte...jo man kanske inte kunde ha så bråttom, utan vara tålmodig till man stötte på någon med svaret, eller frågade dom som var äldre och visare. Slog i uppslagsverk, vilket krävde att man ägde ett band av sådana, eller ringde på sin fasta hemtelefon med snurrskiva, och frågade någon bättre vetande person.
Åh blev lite nostalgisk nu och minns när man åkte och hyrde movie-box och några vhs filmer till den. DET var lyx det! Hela familjen var samlad när pappa ställde in boxen och kopplade ihop den med tv:n, spännande värre!
Nä nu ska jag kanske göra ett till försök att få ur mina mörka slingor, dom är ju inte så många, kanske 10st, så det känns fånigt att boka salongbesök för det lilla ingreppet, men vi får just se.
Fyra arbetsdagar kvar nu till semester börjar. Två härliga efterlängtade veckors semester! Mi lajki! Godnatt!

1 kommentar:

Ida sa...

Fyra arbetsdagar går galet fort! Snart får ni bara koppla av och njuta för fullt. Lite avis är man allt ;)
Hoppas du fick till det med slingorna!
Kramar!