21 september 2010

får man simma här eller...

Åh vad jag längtar till varmare breddgrader! Kortet är från Tunisen 2009. Är lite smått trött på höstrusket när det ska hålla på och regna mest hela tiden. Nä fram nu solen så vi får en lång fin varm och solig höst.

Idag när jag kom till badhuset och hoppade i simbassängen så var alla banor bokade utom en, där alla motionssimmare skulle trängas. Det finns ju vissa regler som gäller för bassängen och en av dom är att man håller vänstervarv så blir det mycket lättare. Det står även på skylten som står vid bassängkanten. Det följde bara en annan och jag, för det var fullt med folk som lekte runt och skvätte vatten på varandra och simmade tvärs över, dök, gjorde bomben, stod på det grunda, osv så vi fick sicksacka fram mellan alla som inte alls var intresserade av att motionssimma. Droppen var när jag plötsligt får ett huvud i magen av en som kom simmande från botten mot ytan. Dom har ju liksom hela äventyrsbadet att va på om dom ska leka! Nu har bitterkärringen fått sagt sitt, haha!

När jag hade gjort min halvtimme i motionslängan, så skuttade jag glatt in på äventyrsbadet och åkte vattenrutschbana flera gånger, åkte i strömmen i utebassängen innan jag slutligen gick upp på relaxen, där jag bubblade och bastade. Så himla skönt efteråt!

På jobbet är det bara rörigt just nu eftersom vi bygger om, men förhoppningsvis blir det bra när vi är klara! Vi hörs imorgon igen sötisar! Kram

2 kommentarer:

Ida sa...

Men dryga människor... Hoppas du skällde ut dem! :P Kul att leka i äventyret iaf! Vem vill egentligen leka i vanliga motionssimmet? :/

Saija sa...

Jag ska också börja simma (och äta nyttigt :), fast jags immar ju i Falun då...

Hoppas att det är bra för mina leder, eftersom jag har svårt med "vanlig" gympa. Frågan är hur effektivt det är?

Och förresten - ni på DM Borlänge behöver en hemsida!! Varje vecka ringer folk och frågar oss om nr till er så ni inte finns med i någon katalog eller på nätet. :)

Kramiz!