23 augusti 2010

Funderar massor. . .


Är inne i en liten svacka med ridningen. Funderar på om jag verkligen vill hålla på något mer med hästar?! Kanske skulle jag behöva en paus helt utan häst för att känna efter ordentligt. Har hållt på med det här nu i 30år och tycker oftast det är skitkul, men ibland undrar jag om det bara går på gammal vana eller om skulle tycka det var skönt att slippa att åka till stallet varje dag och att ha 5000kr extra över varje månad. Tål att tänkas på. Någon som känner igen sig? Kram

3 kommentarer:

m i l l a h . s e sa...

Känner igen mig!
Men jag tog mitt beslut för länge sen. Men visst saknar man hästarna... Snart kanske vi faktiskt har kusar igen ;o)

Kramar!

- sa...

Länka på du syster! :)

Visst känner man igen sig. Lägger ner så fruktansvärt mycket tid och pengar och för vad egentligen? Tänk allt man skulle ha tid och ORK att göra om man inte hade hästarna... Samtidigt så är de ju nästan ens identitet. Svårt... :/ Kan medryttaren ta TC lite mera kanske?

Malin Bustad sa...

Ja du Sofia, inte lätt det där med hästar. Jag har ju tre, men bara en som behöver ridas, dom andra två slinger ju mest med just nu. En av dom små skulle behöva köras in & den stora skulle behöva massor med mer motion är vad jag har tid & ork att ge henne. Ibland får jag bara dåligt samvete av hästarna. Men oftast så skulle jag inte kunna tänka mig ett liv utan dom. Svårt, svårt.

Kram Malin