11 maj 2010

Har sett film...

http://hd.se/multimedia/dynamic/00423/flickan_fr_n_ovan_423233d.jpg
Igår var jag på bio med min moster Sassa och såg Flickan från ovan. Den var väldigt fint gjord och lite annorlunda. Handlar om en 14-årig flicka som blir mördad och som fastnar mellan två världar. Man får följa hennes kamp att visa sin far vem som mördat henne. Se den!

http://twitchfilm.net/news/KICK%20ASS%20poster.jpg
Idag såg jag och Hjärtat en film som heter Kick Ass. Den handlar om en helt vanlig kille som bestämmer sig för att bli superhjälte. Rå film med humor! Lite Tarrantino-känsla bitvis. Bra faktiskt så se den också.

Kramis bananis!

2 kommentarer:

- sa...

Jag älskade Kick Ass! Den var underbar :) Flickan från ovan gillade jag inte riktigt slutet på, (när de fyllde igen gropen osv) men annars var den inte så tokig, speciell dock.

Förstår att du inte kommer, denna vecka passade ju inte så bra. :/ Har du planer på Strömsholm? Jag funderar att åka över dagen eventuellt, beroende på hur det ser ut med fölning. :) Kramis

Anonym sa...

Åh, jag gillade verkligen Kick-ass, och precis som du sa så är får man helt klart lite Tarantino-vibbar av den! Jag var faktiskt tvungen att blunda några gånger...

/Elin Jernberg
www.alotlikelife.blogg.se