31 maj 2010

Dag ett, måndag och nystart...


TC och jag på hoppträning för Fredrik Wahlert. Foto: Johanna Eriksson

Jaha då har man överlevt första dagen på dieten. Har varit både hungrig, sugen och lite trött men det har gått. Har kissat typ varannan timme, haha fan va drygt! Har funderat några gånger om det är värt mödan men jag vill gå ner i vikt nu, så det är bara att bita ihop.

Stockholmresan och Elitloppet var skitkul och det var så skoj att få umgås med min Lena en stund, även om det var för kort. =( men snart ses vi igen, eller hur stumpan?!

Jag, E och Hjärtat gick en skön promenad med Micro och Tippan runt kovändan nu på kvällen efter jobbet. Man går genom två stora hagar där det går ungtjurar, och idag var dom verkligen nyfikna och närgångna. Tippan fick åka på armen medans Micro agerade bortskrämmande vakthund, genom att skälla och mullra som bara rottisar kan. Han blir så mallig efteråt och bröstar upp sig och vickar på rumpan, haha!

Nu ska jag gå ner och börja se på serien om Mia och Klara. Har ni sett den, är den bra? Kramis

3 kommentarer:

Hannis sa...

HAR DU INTE SETT MIA & KLARA?! De är ju helt fantastiskt roliga. Åh, vad skoj för dig som har alla avsnitt framför dig. Nu blir jag avis. :)

- sa...

Kom och snusa så fort du får tid! Den lilla rackaren växer ju för varje dag. Tur att jag har semester nu, för man vill inte göra mycket annat än att pussa på henne. :)

Ida sa...

Jättebra ju! Solsidan är bra också, om du inte sett den heller :) Och så finns det några youtubeklipp som heter centralskolan, jätteroligt :)
För att inte tala om småstadsliv, underbart! Sök på "kenta jonsson i småstadsliv" på youtube. Roligt, roligt!