15 april 2010

Fixat naglarna...


Efter jobbet idag fixade jag nagalarna på Nail Technologi här i stan. Dom hade tagit lite stryk sen sist med tunga lyft på jobbet, stallsysllor och saltvattnet på semestern, men nu är dom fina igen. Hade funderingar när jag satt där om jag skulle göra nåt skojigare än vanlig fransk manikyr, men det får bli en senare fråga. Vet ni dom har en nagelskrivare där som man tex kan mata in ett foto i, på tex sin hund sen skriver den där skrivaren ut bilden på varje nagel. Vilket motiv skulle ni ha på era naglar?

Tvättade TC igår innan vi skulle iväg på hoppträningen och tänka sig, så hade han hoppat över sin dagliga ler-rullning i hagen idag, så jag kund bara putsa på honom idag. Gillar när han är ren och fin, men vi verkar inte alltid dela den åsikten.

Imorgon ska jag morgonfodra i stallet. Jobbar mellan 12-18 på DM och sen vakt på natten. Lördag jobb på DM mellan 10-14 och sen vakt på fotbollen mellan 15-19 och på söndag ska vi på roadtrip jag och Hjärtat.

Just ja, idag när jag kom till jobbet var det fullt pådrag på parkeringen med brankår, polis och ambulanser. Min första tanke var att det ännu en gån brann på jobbet, och jag såg framför mig en sanering till, men det visade sig att det hade brunnit i en bil i parkeringshuset under jobbet, men att det hade släckts innan något blev förstört. Puh, vilken tur! Kram på er

Inga kommentarer: