10 mars 2010

periodare?


Fanken, jag är en periodare! Ja, nu menar jag inte att jag drogar eller dricker utan att jag har perioder i mitt liv då jag går in för något helhjärtat. Jag kan ha perioder som,

* Inredning då jag läser inredningstidningar, kollar inredningsbloggar, köper grejer till hemmet och pysslar mycket hemma, och drömmer om hur jag vill göra om hemma.

* Sport då rör jag på mig massor, som ridning, simning, powerwalk, styrketräning. Jag läser träningsbloggar, fitnesstidningar.

* Ridningen då kretsar allt kring hästarna med träning, kurser, tävlingar och jag tillbringar mer tid i stallet eller på hästförknippade ställen som ridsportbutiker och evenemang. Jag läser ryttarbloggar och hästtidningar och kollar på faktafilmer och hästhoppning på TV.

* Mode/kläder/utseenede då lägger jag mycket tid på att vårda mitt yttre, som hud hår och naglar. Läser skönhetsbloggar kollar på webb-tv och läser modemagasin. Handlar smycken kläder och makeup och hårvårdsartiklar.

Nu undrar jag varför jag inte kan vara normal, och göra lite av dessa saker i små doser typ varje dag istället? Hur är ni? Är ni också periodare eller är jag ensam om denna störning? Haha! Kram på er

6 kommentarer:

- sa...

Haha. Det där är väl inte ett dugg konstigt? Inte för oss "Svedlundare" tror jag iaf. :)

jossssefine sa...

hahaha tänkte precis skriva, du är en svedlundare!

Ida sa...

Haha, det är ju denna störning som gör dig till en av oss! Vi vill inte att du ska vara normal! :)

Ses vi något i helgen tror du? Tänkte något mer på det? :)

bara_linda sa...

Om det är att vara periodare så är jag också det ;)

saija sa...

Jag är definitivt en periodare jag med och önskar ofta att jag kunde vara lite mer "lagom" av allt, men näää

Vi är som vi är! Haha...

Kram!

Nutti sa...

Skönt att inte vara själv om denna störning, haha! Puss på er