24 februari 2010

Hemmafru?


Gillar den här bilden på mig och Hjärtat!

Idag har vi varit på möte i Falun på förmiddagen, jobbat, varit på sån där cellförändringsprovtagning, jobbat lite till, varit i stallet och nu ligger jag här i soffan, med datorna på magen. Det kan man väl sammnfatta som en ganska tråkig dag?!

Jobba måste ju dom flesta göra för att överleva, så även jag. Men om vi leker med tanken att man av någon anledning skulle ha möjlighet att sluta jobba och bli hemmafru/hemmavarande. Skulle ni vilja det då?! Det skule inte jag vilja, men jag skulle helt klart jobba färre dagar och resa massor. Men att släppa jobbiten helt tror jag är korkat eftersom mycket av ens sociala liv hör ihop med jobbet. Så även om man klagar över hur låst man är med sina jobbtider, och hur tråkigt det än är att gå till jobbet vissa dagar, så ger det en så himla mycket.

Jag har ju tur som har så fantastiskt bra kollegor och trivs väldigt bra på mitt jobb, för det är ju långt ifrån alla som har det så på sina arbetsplatser, men alla är nog överens om att mer fritid skulle förgylla tllvaron. Ska man hårddra det hela så jobbar vi och sover den största delen av våra liv, och börjar man tänka i dom banorna så känns det ju lite trist. Är det verkligen därför vi är satta på jorden?! Är det verkligen vår uppgift?

Jag vet inte vad jag ville åstakomma med detta inlägg, men det var min reflektion efter att ha sett Real housewifes of New Jersey, haha! Kram på er

3 kommentarer:

m i l l a h . s e sa...

Sötnosar :O)

ErikaSH sa...

jobba tre dar i veckan, ledig fyra, det skulle jag gilla!! (för samma lön förstås...) ses i mon PÅ JOBBET!! puss

HannaSS sa...

Om jag var hemmafru skulle jag ägna mig åt olika välgörenhetsjobb, volontärarbete, kanske praktik på något spännande ställe där man inte kan få jobb annars. Massa tid att satsa på hästarna skulle det bli, om man ville det.

Skulle ju inte direkt sitta hemma, eller bara ta hand om hemmet för att man "slapp" jobba. Nej fy vad tråkigt! :P