21 januari 2010

hacker...


Dom här fina gamla trähjulen hänger på gödselstacken. Fick lov att knäppa ett mobilkort på dem när det var kallt och massa iskritaller förgyllde dem.

Vi har fortfarande bara en bil, eftersom den andra är på verkstaden efter rådjursolyckan, så jag har skjutsat Hjärtat till hans jobb på morgonen i två veckor nu, sen åkt till stallet, och innan jag börjar mitt jobb så har jag hämtat Hjärtat och han har skjutsat mig till jobbet, och sen har han hämtat mig när jag slutar på kvällen. Ett evigt skjutsande och hämtande med andra ord! Jag hoppas att våran bil är klar imorgon, blir liksom lite enklare då!

Har varit på powerwalk med Hjärtat och våra fina hundar nu på kvällen. Jösses, hade nog klätt mig lite för mycket för jag svettades massor, men det var precis vad jag ville. Så skönt efteråt!

Fick något otäckt virus på jobbdatorn idag, eller iaf något som ville ta sig in aggressivt och snabbt. Jag vågade inte röra något utan ringde våran datakille som kom till undsättning. Han sa att det var bra att jag inte hade tryckt vidare för dom där idioterna som jobbar sig in i folks datorer med virus, skapar en massa trovärdiga antivirusprogram, eller vad man tror är antivirusprogram och där man väljer att bekämpa/stoppa dem är i själva verket ett godkännande för viruset. Svammel från mig, men ni fattar va?! Vi har ju självklart bra antivirus program men vad hjälper det när man egentligen godkänner att släppa in viruset??? Men dom e smarta egentligen för dom som får välavlönade hackerjobb är dom som tidigare har skickat ut aggressivt virus. Dom lär ju visa vad dom går för liksom. Tur var väl iaf att vi inte slog ut kassasystemet på jobbet!

Nu jobbar jag fredag och lördag på DM, sen vaktjobb på lördag natt, men på söndag = ledig!!! Nu dusch sen mys och sova. Kram på er


1 kommentar:

Ida sa...

Har helt missat att ni varit med om en rådjursolycka! Gick bra med er iaf gissar jag?
Tur ni hade med viruset, inte kul att få sånt...
Kramar!