28 december 2009

I mål för sista gången...

Har nyss kommit hem från Dalatravet Romme där många med mig ikväll tog avsked av den fantastiska travhästen, Järvsöfaks som gjorde sitt allra sista travlopp i sin karriär. Och vilken karrär sen! Den hästen har sprungit in närmare 22miljoner kronor och vunnit 201 lopp, med loppet idag. Helt fantastiskt faktiskt! Nu börjar en ny karriär för denna travhäst, då han ska turnera land och rike runt som ambassadör för travsporten.


Jag knäppte många kort med min mobilkamera men det syntes så dåligt tyvärr. Lägger in denna när han går runt med lagerkrans och vinnartäcke och ett gäng med den närmsta beundrarskalan runt sig. I mål för sista gången som en stolt vinnare. Jag är ingen travfantast, men det var ändå mysigt att stå på stallbacken och se en så fantastisk häst vinna sitt sista lopp, och få umgås med min fina vän Lena. Man får ta alla tillfällen i akt, nu när hon snart ska åka ifrån mig i hela tre långa månader. Kram

2 kommentarer:

Lena sa...

Aosch, love hurts! Men jag kommer ju så snart hem, och glöm aldrig varför jag egentligen bor i Borlänge...

Tack för att du följde med ikväll hunny-bunny, ringer NU! puss

Nutti sa...

Nä just det min pingla, glöm aldrig varför du bor i Borlänge!

Tack för att jag fick följa hunny bunny. Har alltid skoj med dig ju! Kramelikram