09 december 2009

Julstökar...


Låter som jag är huuur huslig som helst, men tyvärr så är det inte. Jag bara portionerar ut mitt julstök över tid lite då och då. Dessutom har jag inte så mycket julprydnader, är inte så mycket för sånt, men det ska var mysigt! Mycket viktigt!

Hjärtat har tagit vaccinspruta idag och jag gillar det INTE!!! Jag skulle aldrig komma på att ta den där hemska sprutan med en massa skit i som kvicksilver...Nä jag blir orolig! Nu är han huuur trött som helst och ligger på soffan och sover. Varför liksom, influensa har vi haft förr!

Vet ni då, något äckligt! På höskullen i stallet har det legat en pinne som Tippan har hållt på med när jag har packat hö. Igår sa jag nåt i stil med, -Men vad har du får något, kom får matte pinnen då! Då upptäckte jag att pinnen hon tuggat på flera dagar inte var någon pinne, utan ett rådjursben från ett kid!!! Uäck! Dom där stallkatterna släpar alltid hem något äckligt slaktavfall eller harpaltar. Nu får mattes prinsessa inte leka med "pinnen" längre. Later!

5 kommentarer:

- sa...

Inte så dumt att vaccinera sig ändå, så slipper man dö i den. :) Även om man haft en influensa tidigare, så är det här en värre muterad variant som vi inte riktigt har försvar emot.

Inte bekymmra dig över kvicksilvret, det är mer i vanlig fisk som vi äter!

Men fy vad äckligt med "pinnen"! Uuuuurk. :/

Ida sa...

Ser mysigt ut! Jag tror inte det är så farligt med vaccinet. Bara jag som hade extrem otur, haha. Du borde också vaccinera dig!

På söndag ses vi! Jag planerar att vara frisk redan imorn fm så jag kan köpta presenter.... :)

Äcklig "pinne". Stackars matte :S

Nutti sa...

Det är bra att du är så övertygande Hanna, men ingen kan veta. Jag har läst om så mycket biverkningar av det där vaccinet, så jag tänker inta vaccinera mig.

Har flera i min omgivning som haft svinis och det gick fint, även om influensa alltid känns som att man ska dö, haha!

Vi ses på söndag! Ska bli mys! Kram

- sa...

Fast hur vet dem att det var svinis och inte bara vanlig influensa? :)

Nutti sa...

Ja du det överlåter jag till expertisen, läkare har konstaterat det, och hur dom vet, vetefan. Haha!