15 november 2009

vilken dag!


Shit vad vi har varit effektiva idag! Trots att vi började med sovmorgon och en blåbärssmoothie så har vi hunnit massor! Först röjde vi farstukvisten där pant, glasflaskor, kartonger och annat skräp hade samlats på hög. Sen tog vi tag i carporten där ännu mera skräp hade samlats med tiden. Undrar egentligen var allt skräp kommer ifrån? Man tycker ju inte att man släpar hem så mycket men ändå växer sopberget.

Det tog två timmar att tömma carporten men nu är den tom och fin och nu går det att ställa in bilen där igen, och det var ett tag sedan, haha! Sen drog vi iväg husvagnen på vinterförvaring och passade på att lämna tidningar, glas och burkar efter vi hade ätit sen lunch på Sibylla.

När vi kom hem åkte jag vidare till stallet och fixade klart till Bally och TC innan jag tog in alla hästarna. Veronica hjälpte mig så det gick fort och smidigt. Väl hemma igen passade jag på att städa E:s rum, gå med Tippan, klippa klorna och staäda av på mellanvåningen.

Nu sitter jag och känner doften från köket där Hjärtat står och lagar mat. Har tänt ljus i hela vardagsrummet och ska ta en dusch efter maten, sen blir det söndagsmys i soffan, för det är jag värd! Kram på er

Inga kommentarer: