09 november 2009

sorry...

Förlåt för mitt dåliga, eller obefintliga bloggande idag! Jag har nämligen hunnit med att både hoppträna, haft migrän och vaktjobbat.

Imorse var det dags för Fredikträning igen och vi var hela fyra stycken från vårat stall som var med och en till tjej utifrån, som brukar vara med. Vi red en rolig övning där vi red rakt på hinder som var vinklade och tränade på längdhoppning på andra hindret. Syftet med träningen var faktiskt att få hästarna att hoppa upp sig, vilket dom måste när hindret är långt, för att just nå över. Som mest var hindret två meter långt, men fortfarande lågt. Sen hoppade vi lite bana på vanliga hinder och då kändes hästarna riktigt följsamma och flexibla. Han är så jäkla duktig Fredrik och otroligt rolig att rida för.

Sen var det dags för att åka och jobba, men det var då den jäkla migränen slog till från ingenstans. Man brukar känna det en stund innan och bli seg och trött innan och efter men idag gick det snabbt. Det var bara att åka hem och bädda ner sig efter intag av tabletter.
När jag vaknade och fick äta var migränen borta och jag hade bara lite vanligt ont i huvudet.

På kvällen var jag till Falun och jobbade vakt på en anti-rasistgala. Det gick bara bra och var god stämmning. Dom hade laddat med ett trettiotal poliser och tolv ordningsvakter, men vi behövde inte ingripa på något håll faktiskt.

Imorgon är det ridning och jobb på schemat, åsså hundpromenad då förstås. Godnattkram på er

Inga kommentarer: