18 november 2009

inte som planerat...



Hovslagaren skulle ju komma idag, man han gjorde sig illa och kunde inte komma. Typiskt när man har planerat och lejt hjälp från andra för att det ska funka. Men så kan det gå! Hoppas han blir bra snart, och tack Anna för hjälpen ändå!

Har som sagt tagit hand om all rentvätt i mitt dressingroom. Iblan släntrar rentvätten efter och eftersom vi har röjt ute och fixat med annat en tid, så har den på något underligt vis högat sig där nere i smyg. Drog ut allt ur Hjärtats ena garderob och slängde en hel stor säck med kläder och vek in resten prydligt. Känns så skönt efteråt, men jag skulle vilja vara ledig en vecka och städa igenom hela huset innan jul.

Fler saker jag ska hinna med är att köpa mörkläggningsgardiner till E:s rum, göra iordning blomlådan på farstukvisten med ljung och granris, hallå mamsing varför bor du så långt borta, jag behöver hjälp! Min mamma är såå duktig att fixa blomsterarrangemang! Mer då, ...jo jag ska göra iordning på balkongen utanför vardagsrummet, städa ur förrådet nedanför trappan, vi ska lista i köket, skruva två till hjul på köksön, skruva upp en till lampa i köket, köpa en tv-bänk, köpa ny säng till mig och Hjärtat osv. Listan kan göras lång, vädigt lång.

Nu ska jag gå och bädda rent i sängen och gå och sova. Imorgon har jag morgonfodring i stallet klockan 07.00 och E fyller år! Hörs imorgon hoppas jag. Kram

2 kommentarer:

- sa...

Tänk att man alltid har så mycket på sin to-do-list. Men du vet vad man brukar säga, hellre utbränd än uttråkad. :) Kramis

Ida sa...

Jag lever fortfarande på att jag fixat "vinterblommor" ute. Vilket inte tog många minuter, men ser väldigt trevligt ut!
Ta tag i garderoben och en storstädning med tvättande är verkligen något jag måste göra, snart!
Men just nu lever jag på blommorna som sagt ;)
Kramar i massor!