01 oktober 2009

Mysmorgon...

Isället för att kliva upp direkt när klockan ringde och som vanligt åka till stallet, så valde jag att ligga kvar en stund och mysa med Hjärtat. Nu sitter vi i soffan och käkar frulle och ska snart iväg och sola tillsammans. Bäst att passa på innan all färg försvinner från vår utlandsresa. Efter det tar vi en lång prommis med doggsen och innan jobbet hinner vi nog med en lunch tillsammans. Mysig morgon va?!

Är så glad att jag kan välja om jag ska rida på fm eller kvällen, det känns lite friare. Förut jobbade jag så jag var tvungen att gå upp tidigt och fixa hästarna innan jobbet, hade flera hästar och egen gård då. Sen var jag borta till kvart i sju på kvällen och då var det middag sen ridning. Oftast åkte jag till ridhuset, när det var kolsvart ute, och det blev ledigt kl 9, så då var jag inte hemma förrän halv elva. Varje dag! Kan säga att det blev långa dagar plus att jag jobbade som vakt fredag och lördag natt. Så jag är väldigt glad att jag har det som jag har det nu, med jobb mellan 12-18 och vaktjobb ca varannan helg.

Men jag tänker på er alla som sitter i den sitsen där jag var förut, med långa arbetsdagar och svårt att hinna med något extra före och efter jobbet. Känna att man har svårt att räcka till. Puss på er alla sötisar! Hörs lite senare!

Inga kommentarer: