06 oktober 2009

Den har kommit...

Äntligen har den kommit! Motivationen alltså! Jag känner mig äntligen motiverad att börja gå ner i vikt, börja träna och komma i fas med mig själv! Så skönt att äntligen få arslet ur vagnen!

Jag fungerar på det viset, att jag måste vänta in motivationen för att kunna göra slag i saken. Jag och Lena ska börja på Friskis & Svettis, så får vi se vad som kan passa mig där. Vill svettas och lida lite, som det känns nu iaf, haha! Sen är det, det där med styrketräningen. Jag kom ju igång så bra för ett tag sen, med den bästa PT:n man kan få, min kära man, som själv har tränat i 20 år, men sen blev jag sjuk och så kom jag aldrig igång med träningen igen.

Jag rider ju 5-6 dagar i veckan och går promenader med doggsen, men det är inte tillräckligt för en gourmand som mig. Älskar ju mat! Ska det här gå vägen måste jag hitta en bra balans med maten och träningen. Jag vägrar bli en tjockis! Mitt mål är att bli så smal så jag trivs med min kropp igen. Att kunna ha en tight top med ett par snygga jeans till och trivas med hur jag ser ut i detta, det är mitt mål. Vad jag väger har ingen betydelse, eller vilka mått jag har, bara jag trivs med min kropp, så den matchar mitt inre, hur jag ser mig själv.

Den här veckan är tjyvtjockt planerad, med Sweden Rock kryssningsjobbet och Zoorf mässa i helgen så jag startar mitt nya liv på måndag. Whish me luck! Det kan jag verkligen behöva, och du Lena...nu kör vi! Vi får vara varandras sparringpartner in good times and bad.

Nu måste jag sova för imorgon har jag morgonfodring i stallet och sen fullt upp innan resan, men jag försöker mobilblogga så mycket som möjligt, så ni kan följa med mig och mina upptåg, om ni vill. Kram på er sötisar

1 kommentar:

- sa...

Härligt att den kom nu! :) Kul att du har någon du gör det med också. Blir så mycket lättare då.

Idag hade jag mina skinnyjeans som suttit lite väl tight tidigare, och i helgen de vita tävlingsbyxorna som var för små bara för några veckor sedan. Ändå har jag bara tappat ca 3 kg på dessa två veckor, men det märks ändå skillnad. :)

Nu är det bara att hålla motivationen uppe och inte ramla ner i gamla fällor.

Men det är ganska skönt med ett liv utan läsk, onyttig mat och en massa godis. Lycka till fina syster! Kramis