12 oktober 2009

dagens...

Måndag, nya tag nya möjligheter! Känner inte ni lite så ibland, att man gör en restart på måndagar. Själv har jag varit dödsseg idag efter förra veckans bravader, och det har dessutom varit lugnt på jobbet. Vi var tre idag, jag Lotta och Linnea och vi var sega alla tre. Chefen åkte hem redan vid tolv pga förkylning och feber.

Jag har börjat med nya tag vad gäller min viktnedgång. Det har gått bra hela dagen med bra mat, mycket vattendrickande, ridning och promenad med Tippan och en kompis med hennes hund. Det so känns drygt är att det bara är första dagen avklarad på en mycket lång kamp. Låter som jag är ett fetmafetto, men så illa är det ju inte, så jag har inte så lång väg att kämpa. Skulle nog vilja ner 10kg i fett och kanske upp 5kg i muskler. På onsdag ska jag och Lena på Friskis & Svettis och svettas.

Jag som bara har ridit hela livet och styrketränat, känner mig nästan lite nervös inför att gå på något sånt där konditionspass. Herregud, jag gör väl bort mig totalt, haha! Fel skor, fel kläder kordinationsförmåga som en nyfödd älgkalv. Men det är klart, dom ska ju ha någon att skratta åt också, så jag får bjuda på det.

Nu har jag sett på Hollywoodfruar special - roligt! Time för en dusch och sen sängen. Godnatt sötisar!

3 kommentarer:

ErikaSH sa...

Förstår att ni var sega.. Jag sov i tretton(!!) timmar, så jävla skönt! syns i mön! kramiz

Ida sa...

Äh, inte kommer de skratta åt dig eller! Jag köpte en ab roller och ett hopprep i fredags. Ab rollern gör att jag har tränignsvärk i mage, rygg, armar, axlar, bröst - effektivt!
Vad synd att vi inte ses till helgen :( Kramis!

Anonym sa...

Det är jävligt pinsamt dom första minuterna...stela svenskar törs ju liksom inte skaka loss i grupp :)...men sen inser man att alla har fan fullt upp med sig själva och det finns både älgkalvar och kylskåp. Bra musik och hög nivå gör att man rycks med..Jag tror du tycker det är kul!! Berätta sen!!