15 september 2009

Nattblogga...

Jag gillar visst att blogga nattetid. Jag är liksom mer klar i knoppen på kvällen och är så där skönt avslappnad och då går det lättare att skriva. Haha om jag skulle skriva en bok, fick jag vända helt på dygnet om jag skulle få något skrivet.

Har inte gjort många knop idag. Började ju med att försova mig, och sådana dagar brukar inte bli överdrivet kreativa. Köpte med mig en matlåda med god husmanskost från Festfixarna. Idag serverades Biff a la Lindström med gräddsås och potatis, gott! På jobbet har vi börjat installera nya kassasystemet. Vi har hittills dragit kundens kort och bett om legitimation. Nu får vi ett bättre mer uppdaterat system, med kortdragare för kunden med kod. Kommer bli så skönt att slippa be om leg för många tycker att det är såå drygt att plocka fram legget och sucar och stönar, varpå man får berätta att det är för deras säkerhet osv. Hur som helst ska det i dagarna vara klart och vi ska börja lära oss det nya systemet. Kan ju vara lite klurigt i början eftersom alla kassarutiner är sjukt invanda för oss.

Handlade mat på vägen hem och åkte hem för att laga mat. Det blev tacopaj lagom till Hjärtat kom hem från att ha hållit föräldramöte med sin nya klass. Det var tydligen det roligaste föräldramöte han haft på alla år som lärare. Han är speciallärare för en utländsk klass och vissa har aldrig gått skola förut innan de kom till Sverige. Mer om det en annan gång, för det är rätt roligt, men tydligen så var typ alla föräldrar glada och possitiva och talade gärna om det också.

Idag fick jag en längtan efter min kära mamma. Det får jag förvisso lite då och då, men idag var det en man som hade handlat i vår butik och när han skulle gå tog han sin påse från oss och lyfte sedan upp en matpåse från golvet. Det var prydligt packat i en papperspåse, och så brukar mamma också göra när hon handlar mat på Mariahallen på Södermalm. Haha jaha tänker ni, och? Jo men då plötsligt började jag längta efter att få vara hos mamma några dagar. Man behöver väl inte bli för vuxen för att åka hem till mamma va? Love U mami! Imorgon är jag ledig och ska bla umgås med min söta mormor. Hörs imorgon då sötisar, vilka ni nu är... Bye Bye!

Inga kommentarer: