28 september 2009

När kommer den?


Jag och Tippan på promenad.

Jag sitter här hemma i min soffa, mätt efter snabbmat och marängsviss, och har lite dåligt samvete. Dåligt samvete över att jag alltid ska äta så jäkla mycket skit. Varför är allt gott onyttigt, och varför älskar jag att äta?! Tänkt länge nu att jag måste ta tag i det här, och äta nyttigare och röra mig mer, MEN jag väntar fortfarande på att motivationen till det ska komma.

När kommer den tror ni? Plötsligt en dag när solen skiner, eller måste jag bara bestämma mig? Imorgon börjar jag mitt nya liv, eller på måndag...? Ja inte fan vet jag! Kunde jag inte bara få äta vad jag vill? Kan jag inte bara få vara lite mager, bara liiite undernärd...haha nej fy jag skojar bara, men slank och fin är väl inte för mycket begärt?!

Jag har bra självförtroende och är en glad tjej, men jag måste jobba med min självkänsla! Vad man väger har absolut ingen betydelse. Det viktiga är hur man tivs med sig själv. Jag trivs bättre när jag väger lite mindre än jag gör i dagsläget och det är bara jag själv som kan göra något åt det. Så kom nu, min motivation! Du är välkommen! Puss på er sötisar

6 kommentarer:

- sa...

Vi är lika där sötsyster, med självkänslan. Och att vi gillar att äta gott. :) Jag har allt självförtroende i världen, men den där självkänslan är inte riktigt som den ska. Knasigt!

Nu har jag iaf haft en duktig vecka, så försök se det som lite inspiration och pepp. :) Kraaam

J :-) sa...

Sofia...
Finns faktiskt goda saker som är nyttiga :-)
Och det där med träningen... insperationen kommer när du gått till gymet ett par veckor... svårt att få tränings glädje på en gång!
Ta med dig en vän, som drag hjälp. Eller sträck på dig.. lyft höger ben framåt och låt vänstra benet följa med... så är du snart framme vid dörren!
Svårare än så är det inte!

Må väl / J

HannaSS sa...

Svårare än så är det inte? Det är tillräckligt det. :P

Klart att nyttiga saker är goda, jag t.e.x älskar alla grönsaker, bönor osv. men ÄVEN chokladen. :)

J :-) sa...

chokladen får du äta på lördagar.. precis som förr ta fram barnasinnet bara :-)

Anonym sa...

Usch ja, det är svårt. Sockerberoende känns liksom inte så "farligt". Det är ju myyyycket värre att vara knarkare, ja tom att röka...typ! Godis kan ju tyckas som ofarligt i sammanhanget. Dessutom finns det alltid nån som är tjockare än en själv, så man får känna sig lite bättre.

Jag tror på små, små steg.

Ska man förändra allt på en gång håller det inte. Jag tror dessutom att maten påverkar oss mycket mer än vi kanske tror. Tänker på Paulo Roberto som blev självmordsbenägen av skräpmaten i testen han gjorde. Det kanske dom flesta inte blir, men deprimerade, trötta och håglösa. (Även om du verkar ge järnet för det mesta:=) )

Mvh Lena

Nutti sa...

Hej sötisar!

Tack för era uppmuntrande kommentarer! Jag är nog inte så mycket sockerberoende, mer en mattjej. Älskar hamburgare med strips och goda dipper till. Eller varför inte en god köttbit med både potatisgratäng och sås till?!

Vad gäller gymet så tränar jag i perioder, mest styrketräning, men sen så faller jag tillbaka i det bekväma lunket och tappar träningen igen. Fanken vad svårt det är, har ju tom ett eget gym hemma...

Kram på er