13 augusti 2009

hoppträning...


Nu har jag och Anna varit på hoppträning hos Fredrik. Lena följde med som sällis och fick fajtas med alla mygg, stackarn! För oss som rider är det inte riktigt lika hemskt med myggen. Tur säger jag att vi knappt har några mygg alls runt vårat stall, för det där är inte kul.

Träningen gick iaf bra, ja förutom att jag for av på ett hinder, men sånt händer. Jag gjorde mig iaf inte illa och det gjorde inte TC heller. Han kändes superfin att rida och gjorde bra ifrån sig både i markarbetet och hoppningen. Luftig i galoppen och bra på bakdelen. Nu när han inte ligger på framåt och blir lätt i handen så måste jag bara ridalite mer aktivt än förut, så blir det nog bra.

Ser fram emot att få tävla i höst igen. Ska ta den här utlandsresan först sen kör mitt tävlande igång igen är det tänkt. Sen ser jag fram emot en vinter med regelbundna träningar för Fredrik och förhoppningsvis en rolig tävlingsvår.

Nä gott folk nu ska jag gå och sova så jag orkar med morgondagen, med vad den bjuder på. Godnatt på er sötisar. Bye Bye!

Inga kommentarer: