24 maj 2009

min helg...

Igår skuttade jag upp före tuppen redan klockan 04.50. Varför då kan man undra, men svaret är enkelt för min vän Lena skulle ställa ut flera av sina hundar och behövde lite hjälp. Vi fyllde bilen med tre glada tjejer och ett gäng hundar och gav oss iväg till Österbybruk nedanför Gävle. När vi lämnade Lenas hus klagade jag över att jag hade glömt solbrilllorna och blev bländad av solen, men inte så länge, för ju närmare vi kom ju sämre blev vädret. Jag kan säga att det regnade hela tiden vi var på utställningen. Ingen hade räknat med regn och hade därför inga regnkläder eller bra skor för lervälling.

Resultaten för Lenas hundar blev lysande med både BIR, BIM och bästa uppfödargrupp så regnet, dom blöta skorna och fuktiga kläder glömdes snabbt bort. När vi packade ihop alla våra burar, hundar och prisrosetter sprack himlen upp och solen sken ner på oss. Bättre sent än aldrig.

Vi käkade på en pizzeria i Österbybruk innan vi styrde kosan hemöver. Vi stannade även på Mc Donalds i Sandviken för att äta marängsviss, och jag kan lova att vi skrattade så mycket under hela resan så alla hade ont i magen. Ja släpp ihop tre knäppa tjejer med sjuk humor så får du se!

Väl hemma var energin slut och jag och Lena fixade iordning till våra hästar, lät dom beta en stund, sen åkte var och en hem till sitt. Både jag och Tippan, som var med hela dagen, lade oss på soffan och jäste resten av kvällen. Huset var tyst eftersom Hjärtat tagit husvagnen och pojkarna på fiskeresa, så jag somnade på soffan och vaknade nån gång på natten för att dröna ner till sängen istället.

Idag har jag och Hjärtat börjat med förrådet, som sagt och slängt en hel släpkärra med skräp. Vi har bara hunnit halvvägs så det blir till att fortsätta nån annan dag. Jag red dressyr på TC på eftermiddagen när Hjärtat var till klubben en sväng. Nu på kvällen har jag och en kompis varit ute och gått med Tippan i 1,5 timmar. Skönt med kvällssol! Det var min helg det. Kram på er

Inga kommentarer: