22 maj 2009

jag o Lena...

Vi är helt omöjliga jag och Lena. Det är så här förstår ni, att vi har hur kul som helst när vi umgås. Vi pratar nästan oavbrutet och skrattar lika mycket, men vi får inte så mycket gjort, iaf inte så mycket som vi planerar att hinna.

Som igår tex bestämde vi att ha en heldag i stallet, för att städa fixa, putsa grejer, städa stallskåp, äta godis och snacka skit. Efter det skulle vi på hoppträning i Bäckan. So far so good, MEN hur gick det då? Det började med att en go vän från Vansbro kom till Borlänge och ville luncha, då bestämde vi oss för att luncha med henne först. När vi hade lunchat kom en kompis till Lena och mötte upp oss, så vi fikade med henne.

Efter det bestämde vi att det var hög tid att faktiskt åka till stallet, då var vi ca tre timmar sena redan, så Lena åker hem för att byta om och hämta sin transport och jag till mig för att byta om. På vägen till stallet stannar jag till på Coop för att köpa en ställning med trådkorgar för stallgarderoben. Det visar sig att endast visningsexet finns kvar, som redan är ihopmonterat och det är det jag får köpa. Perfekt tänker jag och betalar och rusar ut. Där ute har himlen öppnat sig och det spöregnar. Framme vid bilen konstaterar jag att själva ställningen inte går in i bilen...wtf?!

Där står jag i hällregn och ser dum ut med en j**la ställning som inte går in genom dörrarna och bak i kombin står bilburen, dessutom har jag en åskådare i bilen bakom. Ställer den där ställningen utanför bilen och hoppar själv in för att inte bli fullkommligt genomblöt. Ringer till Lena för att förklara, och hon kommer till undsättning med en hel stor transport att stoppa den lilla ställningen i. Gissa om vi skrattade!

Sånt där gör vi hela tiden och våra sjuka hjärnor (förlåt Lena) vrider till det ännu mer så vi har skitkul åt allt vi gör. Jag menar ingen annan fattar hur kul det var liksom.

Som sagt vi skulle vara i stallet från tolv tills det var dags för kvällen hoppträning, men nu fem timmar sena var det bara att skynda sig för att hinna mocka och göra iordning våra hästar.

Hoppträningen gick iaf bra för oss båda och det var riktigt roligt. Tack stumpan för att du alltid förgyller mina dagar och för att du är lika knäpp som jag! Kram på er

3 kommentarer:

ErikaSH sa...

Galenpannor, hihi.. ;)

Ida sa...

Haha, drygt med åskådare vid sådana tillfällen. Tur att Lena kom till undsättning!
Duuu.. Kära syster ;) Finns det nå sovplatser hos er under P&L? Bara vi får tak överhuvudet och möjlighet att duscha är vi väldigt tacksamma :))
Puss!

- sa...

Men Sofiiiiiiiiiiiia! Har du varit här nu igen? Utan att säga något? FY!