04 april 2009

veckans matsedel...

Ja ni, det där med att banta, ligger egentligen för mig, men nu ska jag köra en femdagars diet innan vår utlandsresa på lördag. Den går ut på att äta lite kolhydrater men kött och äggprotein. Man får självklart passa sig efteråt, lägga om sina matvanor, annars går man upp direkt igen. Den kallas flyvärdinnedieten. Antagligen för att förr fick flygvärdinnorna lov att vara trådsmala. En kompis till mig körde dieten förr veckan och gick ner 4,8 kg på fem dagar. Som sagt inte bra men just nu vill jag det här, om jag ska bo i en bikini i tio dagar, hehe!

Och så här ser en meny ut för fem dagars Flygvärdinnediet:


Dag 1:
Frukost: 1/2 grapefrukt, kaffe/te utan socker och mjölk.
Lunch: Grillad biff, grönsallad, tomater utan dressing.
Middag: 2 hårdkokta ägg, haricots verts, 1/2 grapefrukt.

Dag 2:
Frukost: Banan, kaffe/te utan socker och mjölk.
Lunch: Lammkotlett, grönsallad utan dressing, 1 glas tomatjuice.
Middag: Squash och blomkål. Kokta eller råa haricots verts.

Dag 3:
Frukost: 1/2 grapefrukt, kaffe/te utan socker och mjölk.
Lunch: Kokt fisk, grönsallad utan dressing.
Middag: Grillad köttfärsbiff, skållade tomater, 1 glas katrinplommonjuice.

Dag 4:
Frukost: Banan, kaffe/te utan socker och mjölk.
Lunch: 2 hårdkokta ägg, haricots verts, 1 glas tomatjuice.
Middag: Grillad biff, grönsallad, tomater utan dressing, 1 glas osötad ananasjuice.

Dag 5:

Frukost: 1/2 grapefrukt, kaffe/te utan socker och mjölk.
Lunch: Grillad biff, grönsallad utan dressing, 1 glas tomatjuice.
Middag: Squash och blomkål. Kokta eller råa haricots verts.

Värt ett försök. Heja på mig nu så jag klarar detta. Talar om, om det ger resultat. Kram på er


2 kommentarer:

ErikaSH sa...

Ojoj, lycka till!! Lotta var lite kinkig på slutet, hihi..
Pusspuss

- sa...

Lät som en god diet iaf. Lycka till! :) Du, har ni anmält till mammas bröllop? Snart är det dags ju! :) Kramis