22 april 2009

vardag igen...

Hemma igen och tillbaka i vardagen. Känns skönt att komma in i vardagsrutinen igen, men hade gärna varit ledig någon dag till här hemma, så jag hade kunnat packa upp och tvätta allt på en gång. Däremot var jag duktig igår. På morgonen red jag, som ni såg nedan, sen gick jag och Tippan till jobbet, jobbade 12-18 och fick utskällning av en sur kund.

Det har varit många surkunder nu i flera dagar berättade kollegorna, som har fått helt obefogade utskällningar. Undrar om folk blir vårdeppiga eller vad det är?! Tur vi har varandra så vi kan prata av oss det sen. Kul är det ju iaf inte, när man jobbar arslet av sig och så kommer sådana där och förstör dagen.

Tillabaka till hur duktig jag var igår, haha! Jag och Tippis gick hem och fick sällskap av en annan hund och hans matte, så vips var vi hemma för när man snackar lite skit med någon så går tiden fort. Det är en ganska lagom promenad mellan hemma och jobbet, det tar ca 40 min om man pinnar på lite.

När jag kom hem hade mitt stora Hjärta lagat middag till oss, han är bäst min man! Efter maten var jag till stallet och nattade hästarna. Så underbart när dom kan vara ute längre nu hästarna och det fortfarande är ljust när man tar in dem.

När jag kom hem styrketränade jag och Hjärtat i vårat gym. Styrketränade faktiskt hela fyra dagar på semestern också, men jag återkommer i ett annat inlägg för att berätta om vår underbara utlandsresa, hinner inte nu. Kram på er

4 kommentarer:

m i l l a h . s e sa...

Fy vad trist det är med surkart på jobbet! Förstår inte hur en del kunder kan vara så himla griniga. Är nåt fel så kan ju de mesta lösas på ett bra sätt. Kram på dig!

josefine sa...

vad du är duktig Svedlund!

Ida sa...

Skönt att träna lite! Bra när amn behöver avregera sig på skitkunder också!
Imorgon ses vi, ska bli så skoj! :D
Kramis

ErikaSH sa...

Åh vad jag saknar er mina kära kollegor!! Måste få höra en massa skvaller sen om tjuriga kunder, hehe.. Hälsa alla!! pusspuss