08 april 2009

dag 4...

Älskar den här bilden på Marilyn Monroe!

Tänk om dagens kroppsideal såg ut som Marilyn på den här bilden, med sina härliga kurvor. Helt normala kroppsformer för en kvinna, med kurvor på rätt ställen. Nä, nu ska kvinnor se ut som spjälstaket helst helt utan former i size zero, och gärna vara magra. Hela grejen med våra former är ju dels att attrahera männen, med våran byst och höfter, men också för att kunna föda barn och ge dem föda. Är ju onormalt för tjejer att i princip se ut som killar med slanka höfter och platt mage.

Nu är dag fyra över på min diet, och jag tyckte nästan att mina jobbyxor satt lite bekvämare än vanligt i midjan, haha! Vi får se på fredag när jag väger mig som sagt. Banan till frukost och bara två kokta ägg till lunch, men mirakulöst nog har jag inte varit hungrig, inte haft ont i huvudet eller varit snurrig. Jag har varit duktig att dricka vatten, mer än vanligt iaf, och tagit multivitamin varje dag. Middagsbiffen var riktigt god kan jag tillägga.

Behövde inhandla lite solskyddsfaktor och lite andra grejor inför resan, så efter jobbet tänkte jag åka förbi Kupolen, men ångrade mig och tänkte att jag springer in på Ica Maxi istället så går det fortare. Haha, vad jag är korkad för vilken helg står vi inför?! Jo, just ja Sofia PÅSKEN! Alla storhandlade på Maxi med stora vagnar överfulla med påskmat. Jag äcklades nästan när jag stod i kö och spanade in vad folk hade handlat. Hur kan det behövas så mycket mat över en helg?!

Nu ska jag ta en dusch och krypa ner i sängen med några avsnitt SATC. Kram på er

1 kommentar:

- sa...

Snart åker du mot solen! Gud vad härligt. :) Mmm, Marilyn-idealet hade inte varit så dumt, tänk vilka sexsymboler vi hade varit då. Nu är vi bara vanliga snyggingar istället! ;) Kraaamis